خانومانه
آشنایی با ۱۳ کاربرد عجیب نشاسته ذرت
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:24

وقت آن رسیده که ظرف نشاسته را که ماه هاست از آن استفاده نکرده اید از کابینت بیرون بیاورید و به خوبی از آن استفاده کنید! نشاسته ذرت کاربردهای فراوانی دارد که در خارج از محیط آشپزخانه می تواند بسیار مفید باشد. از بازکردن گره های سفت تا تسکین التهابات آفتاب سوختگی؛ نشاسته ذرت می تواند یک ماده شگفت انگیز و کاربردی در خانه باشد! در این مطلب خانومانه به ۱۳ مورد استفاده از نشاسته ذرت اشاره خواهیم کرد که تا به حال از آن ها خبر نداشتید!

 

13 کاربرد عجیب نشاسته ذرت



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: کاربرد نشاسته ذرت, نشاسته ذرت, نکات خانه داری,
شگفت انگیزترین کاربردهای روغن زیتون در خانه!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:26

تقریبا هر فردی که آشپزی می کند و یا عاشق غذا خوردن است از طعم بی نظیر و مزایای سلامتی مصرف روغن زیتون آگاه است. اما آیا می دانید روغن زیتون کاربردهای شگفت انگیز دیگری نیز دارد؟! از مراقبت های پوستی و زیبایی تا موارد استفاده گوناگون در خانه! برای استفاده از روغن زیتون و بهره بردن از کاربردهای آن نیازی به تهیه و استفاده از روغن زیتون گران نیست؛ در این مطلب خانومانه به تعدادی از این کاربردهای شگفت انگیز روغن زیتون در خانه اشاره خواهیم کرد.

 

19 کاربرد شگفت انگیز روغن زیتون در خانه



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: ترفند خانه داری, خواص روغن زیتون, روغن زیتون, کاربردهای روغن زیتون در خانه,
رهایی از بوی بد کفش فقط با 7 راه ساده!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:45

آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا مکانی با بوی بد وجود دارد؟! اگر در اتاق شما مکان و قفسه ای برای نگه داری کفش ها وجود دارد، احتمالا رایحه ای از بوی بد کفش در آن نقطه وجود دارد. بدیهی است اگر کفش ها بوی ناخوشایندی داشته باشند، در هر مرتبه استفاده پاهایی که این کفش ها را پوشیده اند نیز می توانند به این بو دچار شوند. همان طور که بوی بد لباس آزار دهنده است؛ بوی بد کفش نیز هم برای خودتان و هم اطرافیان بسیار آزاردهنده است! این موضوع، در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد؛ درجه حرارت بالا و گرم شدن هوا منجر به عرق کردن پاها می گردد و با ایجاد رطوبت در داخل کفش ها منجر به ایجاد بوی ناخوشایند می شود. بسیاری از افراد این موضوع را می دانند و در تلاش هستند تا این مشکل را رفع کنند اما هنوز موفق نشدند راهکار مناسبی پیدا کنند. محصولات فراوانی برای از بین بردن بوی کفش وجود دارد اما در این مطلب خانومانه به بهترین و ارزان ترین روش ها برای رفع این مشکل اشاره خواهیم کرد.

 

7 راه ساده برای رهایی از بوی بد کفش



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: از بین بردن بوی بد کفش, بوی بد پا, بوی بد کفش, خانه داری,
چگونه لکه های قهوه را از روی کفش پاک کنیم؟!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:52

قهوه، یک نوشیدنی خوش طعم و انرژی زا می باشد، اما همین نوشیدنی پرطرفدار می تواند دردسر ساز نیز باشد. تصور کنید در حال نوشیدن یک فنجان قهوه هستید و ناگهان مقداری از آن روی کفش شما بریزد! آیا شما با این صحنه مواجه شده اید؟! می دانید چگونه می توانید از شر لکه های قهوه خلاص شوید؟! کفش گران است و طبیعی است که شما نمی خواهید آن ها را به دلیل وجود این لکه های قهوه سرسخت دور بیندازید. اما نگران نباشید؛ امروز روز خوش شانسی شماست. می توانیم با برخی از مواد شگفت انگیزی که در آشپزخانه هر یک از ما وجود دارد کفش هایمان را تمیز و درخشان کنیم و این لکه های قهوه را از روی لباس و کفش خود از بین بیریم. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، در این مطلب سایت خانومانه در مورد چگونگی از بین بردن لکه های قهوه از روی کفش های چرمی، جیر و سفید صحبت خواهیم کرد.

 

چگونه لکه های قهوه را از روی کفش پاک کنیم



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: از بین بردن لکه قهوه, از بین بردن لکه کفش, پاک کردن کفش, ترفند خانه داری, لکه قهوه,
طراحی داخلی منزل به سبک وینتیج
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:5

خانومانه: سبک وینتیج تمامی وسایلی را که با گذر زمان ارزش آن ها بیشتر می شود گرد هم می آورد. در دکوراسیون و طراحی داخلی وینتیج هیچ محدودیتی وجود ندارد جز این که تمامی وسایل مورد استفاده ما را به یاد گذشته ببرد. رنگ های ملایم همیشه در این طراحی به کار می آیند. این سبک از طراحی، تحولی در دنیای مد و دکوراسیون به وجود آورده است. اما منظور از این سبک آن نیست که به مغازه های عتیقه فروشی بروید و وسایلتان را از آن جا بخرید. ابزار و وسایلی در خانه وجود دارد که به خوبی با این سبک متناسب هستند.

 

طراحی داخلی منزل به سبک وینتیج



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: دکوراسیون, دکوراسیون داخلی, دکوراسیون منزل, سبک وینتیج, طراحی داخلی, طراحی دکوراسیون,
تمیز کردن حوله ها فقط و فقط با جوش شیرین!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 14:46

جوش شیرین محصولی همه کاره می باشد که در خانه کاربردهای فراوانی دارد. یکی از این کاربردها تمیز کردن و ضدعفونی کردن حوله ها می باشد. اما چگونه از جوش شیرین برای این کار استفاده می شود؟! با گذشت زمان و استفاده از حوله ها، آن ها زرد رنگ می شوند که با شست و شوی مداوم هم این رنگ ها را نمی توان از بین برد و علاوه بر این آن ها قدرت جذب آب را نیز به تدریج از دست می دهند. اگرچه امروزه محصولات فراوانی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن موارد مختلف وسایل خانگی وجود دارد ولی اکثر افراد مواد طبیعی را جایگزین ایده آلی برای مواد و محصولات شیمیایی می دانند. به همین دلیل در این مطلب سایت خانومانه به شما خواهیم گفت چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن حوله ها استفاده نمایید.

 

تمیز کردن حوله ها فقط با جوش شیرین



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: پاک کننده طبیعی حوله, تمیز کردن حوله, جوش شیرین, شست و شوی حوله, ضد عفونی کردن حوله, نظافت,
۴ نوع آفت کش ارگانیک و خانگی
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 14:3

شته ها، عنکبوت ها، کنه ها و دیگر آفت های خانگی باعث تخریب جدی گل ها، میوه ها و سبزیجات می شوند. این آفت ها به گیاهان حمله می کنند و باعث از بین رفتن آن ها و مهمتر از همه سبب بیماری های مختلف می شوند. بسیاری از آفت کش ها و حشره کش های شیمیایی در بازار وجود دارد که می توان از آن ها استفاده نمود اما این آفت کش های شیمیایی باعث آسیب به محیط زیست می شوند و میوه ها و سبزیجات را نیز برای مصرف آلوده و ناامن می کنند. با این وجود راه چاره استفاده از آفت کش های ارگانیک می باشد. خوشبختانه، آفت کش های ارگانیک و خانگی زیادی برای مبارزه با آفت ها و حشرات وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را در خانه تهیه کنید. در این مطلب سایت خانومانه به ۴ نوع آفت کش ارگانیک و خانگی و چگونگی درست کردن آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

آفت کش ارگانیک و خانگی



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: آفت کش, آفت کش ارگانیک, آفت کش خانگی, آفت کش شیمیایی, حشره کش, حشره کش ارگانیک, حشره کش خانگی,
عسل کریستالی و رفع بلورهای کریستالی آن
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 11:55

آیا شما هم دیده اید که گاهی عسل شکرک می زند و بلورهای ریز کوچکی درون آن شکل می گیرد؟! عده ای این عسل را خیلی نمی پسندند و در واقع ترجیح می دهند عسل را به همان شکل طبیعی اش یعنی زلال و شفاف مصرف کنند. در این مطلب خانومانه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و توضیح می دهیم که چگونه این بلورهای ریز درون عسل شکل می گیرد و با چه ترفندی به سادگی می توانید عسل خود را به حالت اولیه برگردانید.

 

عسل کریستالی و رفع بلورهای کریستالی آن



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: ترفند خانه داری, شکرک زدن عسل, عسل, عسل کریستالی, نکات خانه داری,
کاربردهای جالب فویل آلومینیوم
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:53

خانومانه: فویل آلومینیوم در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. پوشاندن روی برخی غذاها برای پختن و یا نگهداری طولانی مدت آن ها از جمله موارد استفاده آن می باشد. استفاده از این وسیله کاربردی هر روز بیشتر می شود. ورقه های نازک و انعطاف پذیر آن به راحتی شکل هر ظرفی را به خود می گیرد و کار را آسان می کند. در میان مهم ترین کاربردهای آن می توان به افزایش عمر نگهداری مواد غذایی اشاره کرد؛ زیرا مانند سدی عمل می کند که جلوی عبور نور، بو و باکتری را می گیرد و از طرفی باعث خشک شدن و جذب رطوبت غذا نیز نمی شود. از آلومینیوم برای پختن سبزیجات، ماهی و بسیاری از مواد غذایی استفاده می شود. اما این ها فقط گوشه ای از موارد استفاده آن هستند. موارد استفاده ورقه های آلومینیومی یا فویل آنقدر فراوان و متنوع می باشد که مطمئناً از آن متعجب خواهید شد و حتماً از آن ها در کارهای روزمره استفاده خواهید کرد.

 

کاربردهای جالب فویل آلومینیوم



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: ترفند خانه داری, خانه و خانه داری, فویل, فویل آلومینیوم, کاربردهای آلومینیوم, کاربردهای فویل,
از بین بردن رطوبت خانه فقط با چند ترفند ساده
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:47

هیچ چیزی آزاردهنده تر از این نیست که لکه های رطوبت روی دیوار خانه دیده شود؛ لکه هایی که برای سلامتی نیز مضر می باشند. رطوبت در بسیاری از خانه ها مشکل به حساب می آید، به خصوص در مناطق مرطوب که بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. اما خوشبختانه چند ترفند وجود دارد که به کمک آن ها می توان با رطوبت خانه مبارزه کرد. در این مطلب خانومانه می خواهیم به چند مورد از این ترفندها اشاره کنیم تا بتوانید از رطوبت و پیامدهای آن در امان باشید.

 

از بین بردن رطوبت خانه فقط با چند ترفند ساده



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: جلوگیری از رطوبت خانه, رطوبت, رطوبت خانه, رطوبت دیوار, رطوبت گیر, نم, نم خانه, نم دیوار,
۵ مادّه طبیعی برای تمیز کردن فرش
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:52

گرد و خاکی که روی فرش می نشیند یا لکه مایعاتی که روی آن می ریزد ما را مجبور می کند تا مرتب فرش را تمیز کنیم. اگرچه برخی از فرش ها بافتی دارند که پاک کردن آن ها آسان تر است اما برخی دیگر ظریف هستند و نیاز به استفاده از مواد مخصوص دارند. پاک کردن و تمیز کردن فرش با مواد طبیعی مثل سرکه سفید و جوش شیرین کار آسانی است؛ زمان آن رسیده که شما هم با مواد طبیعی فرش را تمیز کنید. در این مطلب خانومانه به چند ترفند برای پاک کردن فرش با مواد طبیعی اشاره می کنیم.

 

5 مادّه طبیعی برای تمیز کردن فرش



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: از بین بردن لکه چربی, از بین بردن لکه فرش, پاک کننده طبیعی فرش, ترفند خانه داری, ترفند شستن فرش, تمیز کردن فرش, جوش شیرین, سرکه سفید, فرش,
۷ ترفند برای انتخاب بهترین طالبی
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 9:41

تابستان بدون طالبی شبیه به آسمان بدون خورشید است! اما انتخاب طالبی آب دار و خوش طعم بسیار مهم است. چطور می توان از درون طالبی خبر داشت؟ چگونه می توان این میوه تابستانی را به بهترین شکل آن خریداری کرد؟ خرید میوه هایی مانند هندوانه و طالبی یک شانس آزمایی است. از بیرون این میوه ها نمی توان تشخیص داد که آیا میوه ای خوب و خوش طعم است یا خیر. اما آیا باید برای انتخاب طالبی همیشه به شانس رجوع کنیم؟ نه هرگز! طالبی خوب را می توان تشخیص داد. در این مطلب خانومانه به ترفندهایی می پردازیم که به شما برای انتخاب بهترین طالبی کمک بسیاری خواهد کرد.

 

چگونه بهترین طالبی را انتخاب کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: ترفند خانه داری, ترفند خرید, خرید میوه, طالبی, میوه تابستانی, نکات خرید طالبی,
۶ ترفند برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 18:10

این روزها متراژ آپارتمان ها و در پی آن اندازه آشپزخانه ها نسبت به گذشته کوچک تر شده است. اما نباید نگران کمبود فضای آشپزخانه باشید؛ زیرا راه حل هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید آشپزخانه را به راحتی و با خوش سلیقگی بچینید. آشپزخانه نباید فقط فضایی برای پخت و پز باشد، بلکه باید فضایی برای غذا خوردن، صحبت کردن با دوستان و گذراندن زمان های بیکاری در آن جا نیز باشد. در واقع آشپزخانه بخشی از خانه است که بیشتر اوقات را در آن می گذرانیم. به همین دلیل می توانید آشپزخانه کوچک خود را کارآمد و زیبا کنید. نظم و ترتیب دو عامل مهم برای رسیدن به این هدف است. در این مطلب خانومانه می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توان یک آشپزخانه کوچک را به راحتی و با خلاقیت چیدمان کرد، به طوری که کاملاً کارآمد باشد. با ما همراه باشید تا چند ترفند ساده برای نظم دادن به آشپزخانه را یاد بگیریم.

 

6 ترفند برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: آشپزخانه کوچک, چیدمان آشپزخانه, دکوراسیون, دکوراسیون آشپزخانه, کابینت,
پیشنهادهایی برای دکوراسیون زمستانی خانه
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:30

با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا بهترست تغییراتی در دکوراسیون و چیدمان وسایل خانه خود انجام دهید تا محیطی گرم تر و دلچسب تر را در زمستان داشته باشید. با سرد شدن هوا اغلب خانم ها به سراغ لباس های زمستانی رفته و آنها را داخل کمد لباس برای روزهای سرد آماده می کنند، خانه شما هم برای سپری کردن یک فصل سرد نیاز به تغییراتی دارد، با خانومانه همراه باشید تا راه های ساده ای را برای این منظور بازگو کنیم.

 

6 راه ساده و جالب برای دکوراسیون خانه در زمستان



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: تغییر دکور خانه, چیدمان خانه, دکوراسیون خانه در زمستان,
تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:58

استفاده از مواد پاک کننده طبیعی و سازگار با محیط زیست در مقابل استفاده از مواد شیمیایی برای تمیزی و نظافت ارجحیت دارد. در این مطلب چگونگی تمیز کردن مایکروفر بدون استفاده از شوینده های شیمیایی را در خانومانه برای شما شرح خواهیم داد.

شوینده های شیمیایی خانگی که امروزه در بسیاری از موارد توسط خانم ها برای نظافت منزل به کار برده می شوند خطرات زیادی دارند که برخی از آنها را برای شما در اینجا ذکر می کنیم. استفاده از پاک کننده های شیمیایی خطر ابتلا به بیماری های آسم، اگزمای پوستی، آلرژی، مسمومیت و انواع سرطان را به طور چشمگیری افزایش می دهند. همچنین شوینده های شیمیایی خاک و سفره های آب زیرزمینی را آلوده می کنند. بسیاری از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه می توانند جایگزین خوبی برای شوینده های شیمیایی و پر خطر به حساب آیند. سرکه، آبلیمو و جوش شیرین از جمله موادی هستند که برای این منظور می توان استفاده کرد و اثر آنها بسیار مطلوب خواهد بود، پس سعی کنید در کارهای نظافتی خانه مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست را جایگزین مواد شیمیایی کنید.

 

تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: تمیز کردن مایکروفر, لیمو, پاک کننده طبیعی, مایکروفر,
آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 19:29

امروزه به سختی می‌توان کسی را یافت که پر مشغله نباشد؛ انبوهی از قرارهای ملاقات، ضرب‌ العجل‌ها و هر چیزی که فکرش را بکنید جزو لیست طویل کارهایی است که باید به آنها بپردازیم. روزهای کاری‌مان نیز به مدد تکنولوژی که شرایط انجام کار از هر نقطه‌ این کره خاکی را میسر می‌سازد افزایش یافته است. رسانه‌های اجتماعی همه‌جا در تعقیب ما بوده و سیل بی پایانی از اطلاعات که تلفنی به سوی ما جاری می‌گردد. تبلت‌ها و حالا حتی تلویزیون را هم می‌توان به این موارد اضافه کرد. همه این ها ما را بر آن می‌دارند تا در جستجوی مکانی آرام باشیم که بتوان اندکی در آنجا به استراحت پرداخت.

از این رو، امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد که فضای خانه را به مکانی آرام جهت بازسازی خود در پایان یک روز سخت کاری مبدل سازیم. ایجاد چنین فضایی در بعضی اتاق‌ها مثل اتاق نشیمن و اتاق خواب چندان دشوار نیست. ولی تبدیل همه خانه به مکانی آرام و دلپذیر نیازمند آنست که همان حس آرامش موجود در اتاق خواب یا نشیمن را به اتاق‌های خشک‌تری مثل حمام، آشپزخانه و اتاق کار نیز منتقل سازیم. با به کارگیری یک سری طرح‌ ساده که امروز در سایت خانومانه مرور می کنیم می‌توانید اتاق کوچک خود را به مکانی رویایی مبدل سازید.

 

آرامش را بر فضای خانه حاکم سازید



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: فضای خانه, اتاق کار, تاثیر رنگ‌ها, حس آرامش, دکوراسیون,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد